مقایسه سرویسهای اینترنتی
شما میتوانید در هزینه اینترنت خود صرفهجویی کنید. با مقایسه سرویسهای اینترنتی و شناخت تفاوت شرکتهای اینترنتی ارزانترین سرویس اینترنت را انتخاب کنید.
شما میتوانید در هزینه اینترنت خود صرفهجویی کنید. با مقایسه سرویسهای اینترنتی و شناخت تفاوت شرکتهای اینترنتی ارزانترین سرویس اینترنت را انتخاب کنید.
حتما قبل از اینکه مستقیم به سراغ مقایسه سرویسهای اینترنتی بروید نکات این صفحه را بخوانید.
همیشه طرحهای کمپینی ارزانتر از طرحهای عادی هستند. اما چند ایراد عمده دارند:
نام شرکت | تخفیف 3 ماهه | تخفیف 6 ماهه | تخفیف 12 ماهه |
---|---|---|---|
نام شرکت | تخفیف 3 ماهه | تخفیف 6 ماهه | تخفیف 12 ماهه |
تغییر شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی هزینههایی به همراه دارد که برخی از آنها اجباری و برخی با توجه به نیاز شما اختیاری محسوب میشوند. در ادامه هزینههای اجباری و اختیاری برای شما توضیح داده شده است. اما میتوانید برای تخمین ترافیک مصرفی و هزینههای آن به صفحه «ماشین حساب مصرف و هزینه اینترنت» مراجعه کنید.
طبق قانون مالیاتی کشور در سال 1403، مالیات بر ارزش افزوده معادل 10% است که به کلیه سرویسها و خدمات اضافه میشود. این قانون شامل همه شرکتهای ارائه دهنده باندپهن میشود.
اینکه شما برای نصب و راهاندازی سرویس درخواست کارشناس بدهید کاملا اختیاری است اما در صورت درخواست برای حضور کارشناس، پرداخت هزینه نصب و راهاندازی اجباری خواهد بود. شرکتها برای نصب و راهاندازی هزینههای متفاوتی دریافت میکنند. طبق مصوبه شماره 5 جلسه شماره 326 مورخ 30/08/1400 سازمان تنظیم شرکتها موظف هستند راهنمای کانفیگ مودم را به شما ارائه بدهند. در این مصوبه مبلغ خاصی برای شرکتها تعیین نشده است اما آنها ملزم هستند هزینهها را بصورت شفاف در سامانههای اطلاعرسانی خود مانند سایت و … اعلام کنند.
در صورتی که درخواست کارشناس برای نصب و راهاندازی داشته باشید باید هزینه ایاب و ذهاب را نیز بپردازید. برخی شرکتها هزینه نصب و راهاندازی و هزینه ایاب و ذهاب را تفکیک نمیکنند و یک عدد کلی را اعلام میکنند. همچنین برخی از شرکتها به دلیل گستردگی فعالیت خود در کل شرکت مبالغ متفاوتی را به ازاء استانهای مختلف دریافت میکنند.
در صورت داشتن تجربه پرداخت این هزینه و یا سایر هزینهها میتوانید با تکمیل فرم «اشتراکگذاری تجربه» به ما کمک کنید تا این هزینه را برای دیگران شفاف کنیم.
برخی از شرکتها مبلغی را بصورت ماهانه برای ارسال پیامکهای اطلاعرسانی دریافت میکنند.
توجه:
شرکت مخابرات ایران از جمله شرکتهایی است که هیچ هزینهای بابت پیامکهای اطلاعرسانی دریافت نمیکند.
اگر در حال حاضر از یکی از شرکتهای اینترنتی سرویس دارید و قصد دارید شرکت ارائه دهنده اینترنت خود را به هر شرکت دیگری تغییر دهید باید مبلغ 120 هزار تومان به شرکت جدید پرداخت کنید. این مبلغ برای همه شرکتها ثابت و مطابق مصوبه شماره ۱ جلسه ۳۵۳ سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی است.
توجه:
تنها شرکتی که این مبلغ را بصورت قسطی دریافت میکند شرکت مخابرات ایران است.
صفر بودن هزینه در ستونهای جدول زیر به معنای رایگان بودن خدمات در آن شرکت نیست. بلکه در اغلب موارد اطلاعات هزینهای شرکتها در دسترس نبوده است. شما میتوانید در بخش بعدی در تکمیل این اطلاعات به ما کمک کنید.
نام شرکت | هزینه دایری | هزینه نصب | هزینه ایاب و ذهاب | هزینه نصب + ایاب و ذهاب | مجموع |
---|---|---|---|---|---|
نام شرکت | هزینه دایری | هزینه نصب | هزینه ایاب و ذهاب | هزینه نصب + ایاب و ذهاب | مجموع |
در صورتیکه تجربه پرداخت هر یک از هزینههای بالا را دارید میتوانید با پر کردن فرم زیر به ما کمک کنید تا این هزینه را برای دیگران شفاف کنیم. در انتها میتوانید تجربه دیگران را نیز ببینید.
اغلب شرکتهای اینترنتی صرفا روش پرداخت نقدی دارند. تنها شرکتی که به معنای درست آن پرداخت اقساطی دارد شرکت مخابرات ایران است که ابتدا سرویس را به شما ارائه میدهد و هزینه آن را روی قبض دریافت میکند. البته به تازگی برخی از شرکتهای اینترنتی پرداخت از طریق شارژ حساب پنل کاربری را به خدمات خود اضافه کردهاند.
گزینه نوع پرداخت در جداول مقایسه سرویس های اینترنتی به همین موضوع اشاره دارد.
قراردادهایی هستند که مشتری کل مبلغ را ابتدای قرارداد پرداخت میکند و در اغلب شرکتها پس از پرداخت، کل ترافیک دوره را بصورت یکجا دریافت میکند.
قراردادهای ماهانه پسپرداخت فقط در شرکت مخابرات ایران وجود دارد. بدین شکل که شما ابتدا سرویس را بدون پرداخت هیچگونه هزینهای دریافت میکنید و هزینه آن روی اولین قبض تلفن شما لحاظ میشود.
در سرویس پرداخت شارژ خودکار (Direct debit) که توسط برخی از شرکتها مانند آسیاتک ارائه میشود شما با ثبت حساب بانکی خود این مجوز را به آن شرکت میدهید که بصورت ماهانه مبلغ فاکتور سرویس را از حساب بانکی شما (حساب بانکی موجود در بانک انتخاب شده) برداشت کند.
زمان شارژ ترافیک پایه سرویس در شرکتها متفاوت است. برخی از شرکتها کل ترافیک خریداری شده را ابتدای قرارداد برای شما شارژ میکنند اما برخی دیگر ترافیک را به صورت ماهانه به شما میدهند.
شرکت شاتل و صبانت از جمله شرکتهایی هستند که کل مبلغ سرویس را ابتدای قرارداد دریافت میکنند اما ترافیک را بصورت ماهانه برای شما شارژ میکنند. در این حالت، در صورت اتمام زودهنگام ترافیک ماهانه خود یا باید تا شارژ مجدد ماه بعد صبر کنید یا میتوانید برای رفع نیاز خود بسته ترافیکی خریداری کنید که این موضوع منجر به افزایش هزینههای شما میشود. اطلاعات نحوه شارژ سرویس برخی از شرکتها در دسترس نبود.
نام شرکت | نحوه شارژ ترافیک سرویس |
مخابرات | شارژ یکجا در سرویسهای پیشپرداخت شارژ ماهانه در سرویسهای پسپرداخت |
آسیاتک | شارژ یکجا |
شاتل | شارژ ماهانه |
پارسآنلاین | |
صبانت | شارژ ماهانه |
داتک | شارژ یکجا |
های وب | |
عصر تلکام | |
فنآوا | |
پیشگامان | |
مبین نت | شارژ یکجا |
فناپ تلکام | |
ایرانسل |
ترافیک پایه سرویس در هیچ شرایطی به دوره بعد منتقل نمیشود.
بستههای ترافیک اضافه، زماندار و … نیز در کلیه شرکتها صرفا تا پایان قرارداد مهلت مصرف دارند و به محض انقضاء سرویس، باقیمانده ترافیک کلیه بستههای خریداری شده شما از بین میرود. اما میتوانید جلوی سوخت شدن ترافیک اضافه را بگیرید. برای این کار لازم است قبل از اتمام قرارداد نسبت به تمدید یا خرید سرویس جدید اقدام کنید.
توجه:
تنها در شرکت مخابرات ایران است که بستههای ترافیکی تا 7 روز پس از پایان قرارداد نیز از بین نمیروند و در صورت تمدید سرویس مجددا میتوانید از آنها استفاده کنید.
امکان تغییر سرویس در میانه قرارداد در حالیکه هنوز ترافیک سرویس شما به پایان نرسیده است منجر به از بین رفتن ترافیک سرویس بدون بازگشت وجه خواهد شد.
توجه: تنها در شرکت مخابرات ایران است که مبلغ ترافیک مصرف نشده معادلسازی شده و از هزینه سرویس جدید شما کسر میشود. مگر آنکه قصد تغییر شرکت اینترنتی خود را داشته باشید که مانند سایر شرکتها مانده روز و ترافیک شما از بین میرود.